Matematika za predskolce

Šestogodišnje dete može kroz igru da nauči puno korisnih stvari iz oblasti matematike. Ako na pravi način detetu pokažete da matematiku čine svakodnevne zanimljive stvari, postaće mu zabavna i uživaće da uči.

Objasnite detetu koncept parnih i neparnih brojeva. Za početak mu pokažite šta se sve u prirodi pojavljuje u paru, oči, uši, ruke, noge, krila… Igra kartama “Crni Petar”, u kojoj se sakupljaju parovi karata, takođe može biti zanimljiva.

Uzmite perlice, ili bombone u dve boje, na primer crvene i žute, pa zadajte detetu da ih poređa po obrascu crvena, žuta, crvena, žuta, ili 2 crvene, 2 žute, 2 crvene, 2 žute…, zatim da ih broji i da uoči parove.

Na ovaj način dete će razvijati sposobnost apstraktnog razmišljanja.

“Čoveče ne ljuti se” je jedna od najpopularnijih dečijih društvenih igara. Iako se nama čini jednostavnom, deca kroz nju uče pojam manjeg i većeg broja, takodje uočavaju da 4 tačkice na kockici predstavljaju broj 4 i četiri koraka, za koje napreduju na tabli…

Organizujte igru „prodavnice“: odaberite nekoliko igračaka i odredite im cenu. Detetu dajte nešto novca (najbolje lažnog, ali može i pravog) da bi moglo da „kupuje“ u „prodavnici“. Možete se menjati u ulogama pradavca i kupca, ali insistirajte na tačnom plaćanju i vraćanju kusura. Ova igra je dobra za vežbanje sabiranja, ali i usvajanje pojma oduzimanja, što deci obično teže pada. U ovom uzrastu gledajte da cene budu zaokružene na cele brojeve i da zbirovi cena ne idu preko 10. Igra može biti još zabavnija ako uključite više dece.

Zgodan način da dete počne da razume oduzimanje je dečija pesmica “10 ljutih gusara”.

Dok se vozite kolima, možete sa detetom igrati igru pogadjanja brojeva. Neka Vaše dete izabere broj od 1 do 100. Pokušajte da pogodite koji je broj izabralo, postavljajući pitanja poput: da li je broj veći od 50? Da li je između 20 i 50? Zatim zamenite uloge i dozvolite Vašem detetu da pogađa.

041a2

041b2

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s